fredag 5. oktober 2012

Papp- eske med collage


I produksjonstimene skulle vi lage en papp-eske med collage, med decoupage-lim. Oppgaven gikk ut på at vi skulle skjære ut papp eksa selv og lage dekor av en årstid hvor vi skulle ha med striper og forskjellige retninger. Først tenkte jeg at jeg skulle lage en rosa eske med masse blomster på, men etterhvert som jeg begynte å se på bilder på nettet fant jeg ut at jeg ville ha årstiden høst.
Disse bildene skulle jeg bruke:






Bilde nr 1: valgte jeg fordi den hadde noen utrolig fine oransje farger,  den hadde også noen artige retninger med bladene
Bilde nr 2: valgte jeg fordi den retningen som stien lager innover i bilde, var litt spennende, og rød fargene var skikkelig fine
Bilde nr 3: valgte jeg fordi jeg ville ha med et stort tre.

Slik så esken ut etter jeg var ferdig med å skjære:








bilde nr1: viser esken når den er satt sammen.
bilde nr 2: viser bunnen av esken.
bilde nr 3: viser lokket av esken.

Slik ble esken seendes ut tilslutt:







Bilde nr 1: viser eksen når den er satt sammen. ( langsiden ).
Bilde nr 2: viser esken litt åpen.
Bilde nr 3: viser bunnen.
Bilde nr 4: viser esken når den er satt sammen. ( ovenfra )
Bilde nr 5: viser esken når den er satt sammen. Her møtte jeg på også noen problemer, når limet hadde tørket ble sidene bøyd utover noe som gjorde atselve sidene ble litt stygge. ( kortsiden )

På det ferdige resultatet vises ikke bildene jeg hadde valgt fordi det ble litt mere med det når man ikke helt ser hva det er, men ser man godt nok ser man at det er mange blader osv osv. Men alt i alt, ble jeg egentlig ganske fornøyd, selv om sidene buer ut.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar